Er du Telenorkunde som bruker BankID på mobil?
I løpet av 2020 vil Telenor og øvrige operatører på Telenors nett oppgradere sikkerheten for BankID på mobil. Dette fører til at alle Telenor sine kunder må bestille BankID på mobil på nytt i nettbanken sin. Telenorkunder må enten bytte sitt SIM-kort eller gjennomføre en oppgradering av eksisterende SIM-kort.
- Kunder som har gammelt SIM-kort, vil få tilsendt nytt SIM-kort i posten med informasjon om å oppdatere sin BankID på mobil i nettbanken.
- Kunder med nyere SIM-kort vil få automatisk oppgradering av SIM-kortet etter at de har bestilt ny BankID på mobil i nettbanken.
Gjør deg klar til oppgradering
For å bestille ny BankID på mobil må du bruke din kodebrikke med personlig passord.
Dersom du ikke finner kodebrikken din, eller hvis du ikke husker BankID-passordet ditt, kan du kontakte vårt kundesenter her, eller ringe oss på 915 03 411.
Oppdateringen må gjennomføres innen 14 dager etter at du har mottatt SMS eller nytt SIM-kort. Dersom du ikke gjennomfører oppdateringen, kan vi ikke garantere at din bankID på mobil vil fungere.
Oppgradere SIM-kort:
Slik bestiller du ny BankID på mobil hvis du skal oppgradere SIM-kortet du har:
- Du vil få SMS fra oss når det er din tur til å oppgradere.
- Logg inn i nettbanken med kodebrikken din.
- I menyen til nettbanken, velg *BankID på mobil og følg stegene for å aktivere din BankID på mobil.
- Du vil motta SMS med bekreftelse på at din BankID på mobil er aktivert og klar til bruk.
- Bra jobbet!
Nytt SIM-kort:
Slik bestiller du ny BankID hvis du får nytt SIM-kort:
- Hvis du vil motta nytt SIM-kort, må du aktivere det først. Ta kontakt med mobiloperatøren din før du oppdaterer din BankID på mobil.
- Når dette er gjort, logg inn i din nettbank med kodebrikken din.
- I menyen til nettbanken, velg *BankID på mobil og følg stegene for å aktivere din BankID på mobil.
- Du vil motta SMS med bekreftelse at din BankID på mobil er aktivert og klar til bruk.
- Bra jobbet!
Les mer om oppgraderinger på Vipps sine sider eller i listen med spørsmål og svar under.
Ofte stilte spørsmål om BankID
Talkmore
ATEA Mobil
Dipper
Fjordkraft Mobil
GE (Gudbrandsdals Energi) Mobil
Gator
Happybytes
Oyatel
Pepcall
Phonect
Primafon
Saga Mobil
Sponz
Telipol/Hudya
Oppgraderinger trengs på grunn av økte sikkerhetskrav og rask teknologisk utvikling, noe som krever at programvaren er oppgradert til enhver tid.
Om dette gjelder deg, vil du få en SMS fra oss når det er din tur til å oppgradere.
Etter at du har fått SMS fra oss, må du aktivere din BankID på mobil på nytt innen 14 dager etter mottakelse av SMS. Merk at hvis du ikke bestiller ny BankID i nettbanken, vil din BankID på mobil slutte å virke.
Oppgraderingen gjennomføres fra 14. oktober til 30. juni i 2020. Du vil få informasjon fra oss om dette gjelder deg i denne perioden
Hvis du ikke bestiller ny BankID på mobil, vil den gamle BankID-en med mobiltilgang slutte å virke innen 14 dager etter at du har mottatt sms fra oss. Dette gjelder også selv om det står at din BankID på mobil er gyldig frem i tid.
Du kan bestille ny kodebrikke ved å kontakte oss her.
Du må vente til du får SMS fra oss eller nytt SIM-kort fra mobiloperatøren din.
Det kan hende at det tar litt lenger tid enn vanlig å gjennomføre oppgraderingen siden SIM-kortet oppdateres samtidig med din nye BankID på mobil. Vent 7–8 minutter før du prøver igjen. Du kan ringe vårt kundesenter på 915 03 411 dersom du trenger hjelp.