Hos oss får du digital markedsføring som skaffer langt flere interessenter til din bolig
Det er ikke alle meglerforetak som utnytter de digitale markedsføringsmulighetene som finnes i dag. Vi legger stor vekt på viktigheten av å markedsføre boliger riktig, slik at du treffer akkurat den kjøperen som er villig til å gi det høyeste budet for din bolig. Her kan du lese mer om hvordan vi får dette til.
Målrettet markedsføring – den viktige forskjellen
Målrettet markedsføring har mye å si for hvilke kjøpere du når frem til. Ved å bruke finn.no treffer du de såkalte aktive kjøperne som allerede er på boligjakt. Hva med de kjøperne som ikke er på jakt, men som ville slått til hvis drømmeboligen dukket opp? De potensielle kjøperne som ikke tråler finn.no hver eneste uke, er fortsatt kjøpere som vi ønsker skal dukke opp på visning og by på eiendommen. Vi har noen gode markedsføringstriks i ermet for hvordan vi kan nå disse.
– Denne gruppen boligkjøpere utgjør en overraskende stor andel av kjøpergruppen. Dette kan være folk som har tenkt å flytte på et eller annet tidspunkt, men som ikke søker aktivt etter boliger. Kanskje sitter de på gjerdet til drømmeboligen dukker opp, forteller eiendomsmegler Torbjørn Wolff-Hansen.
Din bolig er noen andres drømmebolig. Da er det viktig at disse kjøperne også treffes med markedsføringen. Dette sikrer vi ved å markedsføre boligene vi selger i flere kanaler, og ikke minst ved å utnytte det digitale datagrunnlaget som Schibsted sitter på.
Unikt datagrunnlag som treffer
Det er ikke alle meglerforetak som utnytter de digitale markedsføringsmulighetene som finnes i markedet i dag. Nestleder og advokat Einar Haugland forteller at Fana Sparebank Eiendom definitivt er et av de meglerhusene som satser på god og riktig markedsføring av boliger som er til salgs.
– Vi samarbeider tett med Schibsted som er Norges største boligannonsør. Schibsted baserer seg på grundige analyser og har som eier av finn.no et helt unikt datagrunnlag for boligmarkedsføring. Det ville vært tullete å ikke utnytte denne ressursen til det fulle, sier han.
Ved å bruke Schibsted setter vi fagfolk på oppgaven og er sikret at annonsene treffer riktig publikum. Digitale markedsførere optimaliserer annonsen for en relevant gruppe. Kanskje er det viktig at folk som allerede bor i ditt nærområde skal se annonsen, eller kanskje passer boligen din best for mennesker i en viss aldersgruppe?
Vi vet hvilken markedsføring som passer din bolig
I tillegg til annonsering på finn.no, hjelper vi deg med annonser i sosiale medier, digitale aviser og papiraviser. Hver kanal har sitt bruksområde og sine brukere. Dette har vi kunnskap om, og kan dermed utnytte kanalene på best mulig måte for å sikre deg boligsalget.
På Instagram treffer du gjerne de unge småbarnsforeldrene som er på jakt etter en familiebolig. På Facebook kan du nå voksne som ser etter drømmeleiligheten, og i papiravisene når du pensjonistene som ønsker en enklere hverdag i en vedlikeholdsfri leilighet. Alle disse gruppene er potensielle kjøpere hvis den riktige boligen dukker opp.
– Vi har erfart at det lønner seg for selger å gå bredt ut med markedsføringen. Boligene blir solgt raskere, og markedsføringen bidrar til flere potensielle kjøpere på visning. For selger er dette en liten kostnad sammenlignet med den potensielle gevinsten markedsføringen gir, avslutter eiendomsmegler Torbjørn Wolff-Hansen.
Hver enkelt bolig som selges har sine kvaliteter. Med tilpasset markedsføring passer vi på at din bolig får skinne i et nedslagsfelt som fanger din potensielle budgiver.
Interessert i å høre mer? Ta kontakt med våre dyktige eiendomsmeglere: