Fornøyde boligselgere - tilfeldig eller?
Som ny i banken har jeg latt meg imponere over tilbakemeldingene meglerne i Fana Sparebank Eiendom får fra kundene. Gjennom Google, Bytt.no og Facebook renner det inn kunder som er fulle av lovord. Vi har til og med fått et dikt fra en fornøyd boligselger! Hva gjør meglerne for å få slike tilbakemeldinger? Jeg tok en prat med Chris-André Grimstad, salgsleder hos Fana Sparebank Eiendom.
Hei Chris, dere har så utrolig fornøyde kunder! Hva gjør dere for å få dem så fornøyde?
Chris smiler og sier at jeg starter i feil ende. – Gode kundeopplevelser skapes gjennom en god internkultur. Grunnlaget legges i et miljø der kolleger bryr seg om hverandre og spiller hverandre gode. Dette igjen gir tilfredse medarbeidere, noe jeg er hellig overbevist om må til for å skape wow-opplevelser for kundene!
Hvordan skaper man en god internkultur?
– Det tar tid å skape en kultur, sier Chris. – Hos oss er det viktig at alle blir hørt og sett. Er det avgjørelser som berører organisasjonen direkte eller indirekte er det full åpenhet om dette, og alle involveres i prosessen. Ideer og tanker kolleger har, blir alle tatt til vurdering. Involvering og initiativ er utrolig viktig for å utvikle seg som organisasjon.
– Jeg vil også legge til at det er andre ting enn internkultur som spiller inn på fornøyde kunder. Vi må også ha effektive arbeidsverktøy. Det er viktig å ha de aller beste løsninger for markedsføring av eiendommene. Dette gjør at vi får flere på visning og at eiendommene blir presentert best mulig i markedet. Valg av fotografer er heller ikke tilfeldig sier Grimstad. En god totalpakke gir seg utsalg i stolte selgere, flere interessenter og budgivere. Hvordan tror du det påvirker budrunden? spør Chris med et smil.
"
Jeg er så utrolig takknemlig for Isaacs innsats og vil sterkt anbefale han og Fana Sparebank Eiendom til alle som søker en pålitelig og dyktig eiendomsmegler
Mads Førland (Sitat hentet fra våre Google-anmeldelser)
Bilde: Chris-André Grimstad, Eiendomsmegler og Salgsleder i Fana Sparebank Eiendom
Dere er jo en spisset salgsorganisasjon, skaper ikke dette konkurranse mellom egne ansatte?
– Det kan være utfordrene å skape en god kultur i en ekstremt salgsorientert organisasjon. Men vi jobber tett sammen, hjelper hverandre og skryter av hverandre. Vi blir oppriktig glade på våre kollegers vegne når de lykkes. Hver gang en megler får en positiv omtale på Google blir dette fremhevet internt. Det er heldigvis mye jubel på jobb for å si det sånn, ler Chris.
Det høres ut som dere har fått til en god kultur som gjør at dere trives på jobb. Er det vanskelig å levere god kunderservice om man ikke trives?
– Ja, det er jeg helt overbevist om, sier Chris. Går man på en visning uten å ha en god dag, kan jeg garantere at budrunden i etterkant ikke blir like vellykket. Vi gleder oss til å gå på jobb hver dag og har et utrolig samhold i hele organisasjonen. Dette smitter over på omgivelsene rundt oss. Vi har i flere år blitt målt av «Great Place to Work» og hadde i fjor en vanvittig bra måling blant alle våre medarbeidere. Vi ser at dette samsvarer med økt kundetilfredshet, avslutter Chris.
Lurer du på hva kundene våre sier om oss? Ta en kikk på Google, Bytt.no eller vår Facebook-side.
Er du en megler med stort nettverk og ønsker å bli en del av dette fantastiske miljøet? Ta gjerne kontakt med Chris for en prat!
Teksten er skrevet av Linnbjørg Laastad, ny og stolt kollega og leder for marked og kommunikasjon.