Nettbank for bedrift i ny drakt
Helgen 21-22 november 2020, oppdateres nettbanken for bedriftskunder. Merk at nettbanken vil være utilgjengelig denne helgen på grunn av oppdateringene. Fra og med mandag 23. november vil du fortsatt kunne fikse de samme tingene som før digitalt, men i et nytt design og med et mer brukervennlig grensesnitt. Les mer her om hvilke endringer som kommer.
Hva er nytt?
Den største endringen blir for deg som bruker nettbank for bedrift til å betale og godkjenne fakturaer. Bildet for betaling vil endre seg, og bli mer likt slik denne siden ser ut for bankens privatkunder. I tillegg er leverandørregisteret nytt. Vi har laget en ny toppmeny hvor noen viktige funksjoner har fått hurtigvalg. Alle menypunkter ellers finner du som før i hovedmenyen.
Endringene i korte trekk:
- Valget som i dag heter “Kontoregulering” utgår, og vil nå hete “Overføre” i toppmenyen. Hvis du trykker her, kan du overføre summer mellom egne konti.
- Du trykker på “Betale” i toppmenyen dersom du skal betale én eller flere fakturaer.
- Fakturaer som skal godkjennes før betaling, blir liggende i bildet på høyre side.
- Det som før het “leverandør” i betalingsbildet heter nå “mottaker”.
Faste betalinger
-
Enkelte faste betalinger kan være nødvendig å legge opp på nytt, sjekk derfor om dine fast betalinger er OK.
-
Du kan opprette nye, faste betalinger og overføringer selv i nettbanken. Se bildet under.
Feil med faste betalinger?
Hvis du får problemer med faste trekk og betalinger, kan du ta kontakt med oss, vi hjelper deg med å få alt på plass.