Vi har åpnet ny bankfilial på Os!
I august 2020 åpnet vi en ny filial i Os sentrum. Dette høres kanskje rart ut? Stort sett ser vi at flere og flere bankfilialer stenger ned. Vi tror likevel at mennesker fortsatt setter pris på det fysiske møte, men kanskje på en litt ny og annerledes måte. Derfor er denne filialen noe utenom det vanlige.
Banklokalet på Os er et gammelt, ærverdig bygg i Brugata, som har blitt totalrenovert og tilpasset et moderne samfunn. Noe av det som skiller filialen fra andre banker er den moderne innredningen, den uformelle stemningen, og ikke minst bruken av lokalet på både dagtid og kveldstid. På dagen kan man sette seg ned i en behagelig sofa med en kopp kaffe, og få finansiell rådgivning fra en erfaren Fana Sparebank-ansatt. Vi tror på å skape en møteplass for innbyggerne på Os, hvor man kan jobbe, lære om økonomi og slappe av, samtidig som man kan inngå gunstige avtaler om lån og andre finansielle tjenester.
- Det ser ikke ut som en bank, og det er også hele poenget. Vi har tenkt veldig annerledes og ønsker at dette skal brukes til mer enn bare det man originalt forbinder med en bank, sier Ann-Kristin Tveit, direktør for personmarked i Fana Sparebank til Os og Fusaposten.
Prosjektleder Vemund Grindskar forteller at banklokalet skal være et levende sted, som huser mange forskjellige mennesker og arrangementer.
- Lokalet skal kunne brukes til forskjellige typer arrangementer for kunder, lag og organisasjoner, og vi ønsker å søke kommunen om skjenkebevilgning – kanskje som eneste norske bank i dag, sier Vemund med et smil.
Fana Sparebank har en visjon om å være “Nær der du er”. Vi skal være der når kunden trenger det i forskjellige livsfaser og situasjoner. Da må vi også møte dagens forbruker, som ønsker sømløse digitale tjenester, men likevel et hyggelig, sosialt møtested. Med den nye filialen kommer vi nærmere kundene våre på Os.
På Os-kontoret skal det jobbe tre rådgivere fast, og ellers får avdelingen IT-hjelp og annen bistand levert kortreist fra hovedkontoret på Nesttun.
- Filialen skal ha brukervennlige, digitale løsninger for bankproduktene vi tilbyr, men også et sterkt fokus på samfunnsansvar og kundeaktiviteter. Jeg tror denne måten å drive bank på er ganske unik. Vi gleder oss stort til å komme i gang med en ny bankhverdag i et spennende område i vekst, avslutter prosjektlederen.