Logg på nettbank
Logg på med BankID
Dette trenger du:
- Fødselsnummer
- Kode fra kodebrikke
- Passord
Hva er BankID?
BankID er en personlig og enkel elektronisk legimitasjon for sikker identifisering og signering på nett.
Logg på med BankID på mobil
Dette trenger du:
- Fødseldato
- Mobilnummer
- Mobiltelefon med BankID på mobil
Hva er BankID på mobil?
BankID på mobil er en personlig og enkel elektronisk legimitasjon for sikker identifisering og signering på nett.
Logg på med passord og kode
Dette trenger du:
- Fødselsnummer
- Passord
- Kode fra kodebrikke/kodekort
Hjelp til pålogging
For å logge inn i nettbanken velger du først en av disse påloggingsmetodene:
- BankID
- BankID på mobil
- Passord og kodebrikke
Deretter legger du inn den påloggingsinformasjonen som etterspørres i neste felt.
- Hvis du har valgt å logge inn med BankID blir du bedt om å legge inn fødselsnummer.
- Hvis du har valgt å logge inn med BankID på mobil blir du bedt om å legge inn fødselsdato og mobilnummer
- Hvis du har valgt å logge inn med passord og kodebrikke blir du bedt om å legge inn brukernavn (11 siffer)
Trykk "Neste" og følg instruksjonene videre for å fullføre innloggingen.
Dersom du opplever problemer med å logge inn ber vi deg ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 03411.
Vi anbefaler også å lese Ofte stilte spørsmål. Du finner både Ofte stilte spørsmål og kontaktinformasjon på denne siden.
Ofte stilte spørsmål
Om nettbankpålogging
Velg pålogging med passord. Brukernavn er ditt fødselsnummer/d-nummer 11 siffer. Passord er sendt på sms eller epost. Har du ikke mottatt dette, vennligst kontakt kundesenter tlf. 915 03411
NB! Dersom du har BankID i annen bank kan du velge å logge inn med BankID.
Da kan det være at kodebrikken gir feil kode eller at det er annen blokkering. Ring kundesenter tlf. 915 03411 så kan vi teste kodebrikken din.
Koden tilsier at dette kan være en kommunikasjons feil. Prøv å restarte pc/nettbrett og sjekk at internett linjen er stabil.
Sjekk at du legger inn rett telefonnummer og fødselsdato. Koden kan bety at du ikke har opprettet BankID på mobil også. Benytt ett av de andre alternativene og sjekk status på din BankID på mobil inne i nettbanken.
Vennligst ta kontakt med kundesenter tlf. 915 03411 for å åpne opp blokkeringen.