Tusen takk til kundene våre!
I år var vi for første gang med i EPSI Rating Group sin omfattende undersøkelse om kunders erfaringer med private og offentlige virksomheter i Norden. Vi har mottatt mye nyttig innsikt, og vil takke deg som har svart på undersøkelsen. Vi ble rangert som bank nummer tre i landet på kundetilfredshet og produktkvalitet. Det er vi veldig stolte over, og sikter nå mot førsteplassen neste år. Innsikt fra dine svar hjelper hos til å bli enda bedre!
Overveldende resultat
EPSI har spurt 189 av våre kunder i alderen 18-85 år om deres opplevelse av banken rundt temaene kundetilfredshet, lojalitet, image, forventninger, produktkvalitet, servicekvalitet og verdi for pengene. Totalt har EPSI gjennomført 2911 dybdeintervjuer.
Kundene besvarer spørsmålene på en 1:10 skala, og svarene gjøres deretter om til en indeksverdi fra 9 til 100. Vi oppnår svært høy rangering og scorer godt over bransjesnittet på alle tema, men særlig skiller kundetilfredshet og produktkvalitet seg ut i positiv forstand. På begge tema rangeres vi som bank nummer tre, med en score på 76,7 på kundetilfredshet og 82,6 på produktkvalitet.
I fritekstfelt trekker kundene frem trygghet, god service, tilgjengelighet og personlig rådgiver som ting de er ekstra fornøyd med.
Kundenes totalopplevelse av oss
Kundetilfredshet handler om hvor fornøyd kundene totalt sett er med banken. Under dette temaet ble det stilt spørsmål om i hvor stor grad banken møter kundens forventninger, og hvor langt vi er fra kundens tanker om “den perfekte banken”.
Kvaliteten på våre tjenester
Når det gjelder produktkvalitet, blir kunden stilt spørsmål om kvaliteten på bankens rådgivning og digitale tjenester. Det er gledelig å se at både rådgivningen, nett- og mobilbanken rangeres høyt. Vi ønsker jo å være en nyskapende bank som har gode digitale løsninger, samtidig som vi tilbyr å være nær og personlig med en egen privat rådgiver for alle våre kunder.
Vi scorer også over 80% på temaene lojalitet, image og forventninger. Disse positive resultatene kan vi takke våre engasjerte kunder og ansatte for. Vi setter stor pris på tilbakemeldingene vi har fått, og nå starter jobben med de forbedringspotensialene vi finner i resultatene.
Gode resultater er ingen hvilepute
Man kan nesten bli blendet av de gode resultatene, men etter en klapp på skulderen tar vi fatt på den egentlige jobben: å hente ut innsikt på tema hvor vi kan forbedre oss. Kundene våre har kommet med tilbakemeldinger, og da skal vi spisse ørene.
Vi ser av resultatene at kundene ønsker at vi tar kontakt med gode råd og vink om deres økonomi. Dette er en tilbakemelding som gjør oss både glad og engasjert, som vi tar med oss videre.
Kundene ønsker også en enkel og visuell oversikt over sin økonomi, særlig i mobilbanken. Dette er vi helt enige i, og fortsetter å utvikle mobilbanken vår med disse kommentarene i mente.
Det viktigste er at våre kunder føler seg godt ivaretatt, og det ser vi heldigvis at de stort sett gjør, med en score på 80,2 %.
Tusen takk for dine svar
Nok en gang må vi få sagt at vi setter stor pris på de kundene som har svart på EPSI Rating Group sin studie. Vi ville ikke vært her uten dere, og vi ville ikke kommet der vi er i morgen uten dere.
Ønsker du å ta en prat med oss?